Friday, June 15, 2012

~ HatiKu BerBuNga ~

assalammualaikum.....


hai...arinie aq nak cerita pasal ape yang berlaku pada aku sampai tajuk aq pon 'hatiku berbunga' .....memang aku terharu sangat-2 and happy sangat-2.....


starting for perkenalan kitaorang.....


aku kenal dia melalui FB....dia starting chatbox dengan aku...masa tuh aku 'single' so aku layan jerwlah....nak dapat kawanlah...orang dah tegurkan???so balas lah balik taknak lah orang cakap aku nie sombong....aku nie bukannya seseorang yang sombong...jenis aku nak kawan dengan semua orang....'friendly' lah katakan....(agaknya kot,hahaha) kitaorang pon chatlah...sampai dia cakap nak nombor aku....so aku bagilah...and dia pown bagi nombor ...then start dari situlah kitaorang selalu mesej and calling-2....aku pown tak ingat sangat dah berapa lama kitaorang kenal...minggu lepas dia mintak 'couple' melalui fone...but aku cakaplah tak kan lah dalam fone jerw???masa 2 kitaorang belum pernah jumpa lagi....ha3....then dye cakaplah 'nanti kita jumpa bie mintak....' masa tuh dia suruh panggil bie and sayang or baby....even kitaorang tak couple lagi...but dia layan  aku macam kitaorang couple...for me,dia seorang yang lawak.... :) baru-baru nie kitaorang adew jumpa then dia mintak couple....but masa tuh aku rasa lawak sangat....aku tak bagi jawapan...masa tuh aku ingat  dia main-main coz dia buat lawak....cakap pon tak serius jerw....aku pown ketawa jerw...then balik dia cakap


 ' bie rasa macam bie paksa baby couple ngan bie jerw...tak apalah kita kawan jerwlah....'   'la...baby ingat bie main -main jerw...baby pown main-2 lah' 'bie tak main-mainlah' ' la ye kerw???ingt bie main-2 lain kali wat lah romantik sikit,suprise kerw' 'em...ok,hari khamis malam bie buat ok???' 'hahaha...yelah tuh' ' yelah..takpe tunggu jerwlah'


then semalam kejadian itu berlaku...aku tak mengharap sangat coz aku ingat dia main-2.....so aku pown buat tak taw jerlah masa jumpa dia semalam....aku salam dengan dia....then dia tarik tangan aku... (dengan tergagap-gagap) sambil dia sarungkan cincin kat aku....(sarung kat jari manis) eh! nape x muat??? (masuk pulak kat jari kelingking) "sudi tak baby jadi teman hidup bie buat selama-lama nyerw???" masa tuh aku terkejut dengan suprise dia buat coz inilah first time laki nak couple ngan aku dia buat macam tuh...aku terkedu tak taw nak kata apa...aku angguk sahaja...itu jerw mampu aku buat sambil aku menagis terharu....dia betul-2 ikhlas dengan aku....aku ingat dia main-2...... then dia kesat air mata aku...sambil cium pipi and dahi aku...."bie ikhlas dengan baby".....
aku terharu sangat-2...sedih dalam kegembiraan.... aku sayang kat dia sangat-2.....aku akan jaga dia....aku tak akan lukakan hati dia...






itulah yang terjadi pada aku....sehingga hatiku berbunga-bunga......aku harap inilah pilih tepat buatku...aku harap aku akan kekal dengan-nyerw....amin......


THE END......



0 comments: